FANDOM

Drzewokos
266px-Drzew.jpg
Klasa Ostra
Miejsce 4
Znane smoki brak o,O
Ogień Ogień na bazie oleju
Rozpiętość skrzydeł ok. 35 m
Liczba splunięć 8

Drzewokos (ang. Timberjack) — smok o gigantycznej rozpiętości skrzydeł, przedstawiciel ostrej klasy. Po raz pierwszy zostaje wspomniany w filmie Jak wytresować smoka, a zostaje opisany w krótkometrażówce Book of Dragons.

Wygląd Edytuj

Drzewokos swoim oglólnym wyglądem bardzo przypomina Tajfumeranga - możliwe, że oba gatunki są se sobą spokrewnione. Ciało smoka jest bardzo wąskie i podłużne, pozbawione kończyn (prócz skrzydeł), przez co Drzewokos wygląda jak uskrzydlony wąż. Porusza się po ziemi, pełzając na silnym ogonie, lecz większość czasu spędza, stojąc w miejscu i zakrywając się w całości skrzydłami.

Rozpiętość skrzydeł smoka i ich wielkość jest ogromna, co sprawia pewne trudności podczas lotu, bowiem przez ich dużą powierzchnię w połączeniu z wąskim tułowiem smok staje się bardzo lekki. W połowie długości skrzydła znajduje się pojedynczy szpon.

Cechą charakteryzującą ten gatunek są ostre przednie krawędzie skrzydeł, które są w stanie ścinać pnie drzew podczas lotu bez żadnego oporu. Od tej umiejętności wzięła się nazwa gatunku. Istnieje prawdopodobieństwo, że tresowane przez wikingów Drzewokosy są wykorzystywane do ścinki drzew.

Drzewokos ma głowę o kształcie zbliżonym do łba Koszmara Ponocnika - jest ona wydłużona, nieco szersza w przedniej części. Między dużymi nozdrzami wyrasta niewielki, ostry róg nosowy, zaś z tyłu głowy wyrastają żłobkowane, skręcone rogi. 

Barwa skóry Drzewokosa jest zazwyczaj brązowa, nie poznano innych kolorystyk. W grze Rise of Berk, wytresowane do tytanicznego rozmiaru Drzewokosy przyjmują zieloną barwę i dodatkowe wzory na skrzydłach i brzuchu.

Siedlisko Edytuj

Drzewokosy należą do rzadkich smoków, ich naturalne nie jest do końca znane. Żyją i podróżują w stadach, zamieszkują głównie lasy iglaste.

Spotkać je można okolicach wyspy Berk, między innymi niedaleko Swędzipachy. Czkawka i Szczerbatek w filmie Jak wytresować smoka 2 natknęli się na stado lecących smoków na krótko przed tym, jak odkryli Swędzipachę, zaś Czkawka, opisując miejsce na mapie, zasugerował, iż znajdą tam parę Drzewokosów. 

Również Bork Wielki pewnego razu spotkał w lesie Drzewokosa, który pokroił go na kawałki. 

Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk, głównym siedliskiem tego gatunku są Mgliste Ostępy.

Dieta Edytuj

Drzewokosy najprawdopodobniej żywią się, jak większość smoków, rarytasami w postaci ryb. Możliwe, że nie pogardzą także większymi zwierzętami, na przykład owcami.

Zachowanie i tresura Edytuj

Drzewokosy są zwierzętami żyjącymi stadnie. Generalnie są spokojne, nie mają zwyczaju atakowania ludzi ani ukrywania się przed nimi. Wydaje się, iż smoki te są dość sympatyczne i przyjaźnie nastawione.

Większość czasu spędzają w powietrzu lub nieruchomo na lądzie, rzadko przemieszczają się z miejsca na miejsce po ziemi, co jest spowodowane brakiem łap. Często można dostrzec Drzewokosa okrywającego się skrzydłami, co zapewnia mu ochronę oraz ciepło (smok ogrzewa się swym ogniem).

W związku z budową ciała tego smoka, nie może on podrapać się po własnym grzbiecie. Jedną z najlepszych metod tresury jest spokojne podejście do Drzewokosa i podrapanie go po grzbiecie. Łatwo wówczas zdobyć jego zaufanie.

Moce i umiejętności Edytuj

Do podstawowych umiejętności Drzewokosa należy ścinanie drzew dzięki ostro zakończonym skrzydłom. Prócz tego, smok posiada zdolność wydzielania kilku "kropel" ognia na bazie oleju, którego to ognia używa do podpalania drewna.

Ogień Edytuj

Ogień Drzewokosa bazowany jest na łatwopalnym oleju. Smok wydobywa z paszczy płomienie, przypominające iskry lub fajerwerki.

Słabości Edytuj

Nie jest ustalone, jakie słabości mają Drzewokosy. Za słabość można uznać ich wielki rozmiar, co uniemożliwia im swobodne i szybkie poruszanie się w małych, a także nieco większych przestrzeniach.

Najprawdopodobniej, jak większość smoków, boją się węgorzy, których odmiana powoduje u nich węgorzą grypę. Jak inne smoki, prawdopodobnie gustuje w smoczej miętce, staje się agresywny w styczności ze smoczym korzeniem, choruje po kontakcie z niebieskim oleandrem, a także ulega kontroli Oszołomostracha (lub innego smoczego Alfy). Może go oszałamiać także wrzask Krzykozgona.

Jajo Edytuj

Jajo Drzewokosa ukazane zostaje w grze Rise of Berk.   Swoim wyglądem bardzo przypomina cebulę, jednak ma znacznie większe rozmiary. Skorupa jest twarda, składa się z podłużnych plastrów i ma kształt zwężającego się worka. Jajo ma kolor brązowy, taki sam, co smok. 

Pojawienie się Edytuj

Jak wytresować smoka Edytuj

Drzewokos po raz pierwszy pojawia się, gdy Czkawka przegląda smoczy podręcznik. Występuje tam jako jeden z opisanych w księdze gatunków smoków. Został uznany za bardzo niebezpieczny gatunek, który powinno się zabijać bezwzględnie. 

Book of Dragons Edytuj

W krótkometrażówce Drzewokos zostaje opisany bardziej szczegółowo. Jest jednym z dwóch przedstawicieli ostrej klasy (drugim jest Śmiertnik Zębacz). Oczywiście, na samym początku zostaje wspomniana jego zdolność do przecinania pni drzew. W pokazanej historii widzimy, jak Bork Wielki natknął się w lesie na jednego Drzewokosa, który przemknął obok niego, przecinając pobliskie drzewa w kilku miejscach. Okazuje się, że także sam mężczyzna został pokrojony, jednak uszedł cało z opresji.

Jak wytresować smoka 2 Edytuj

W filmie Jak wytresować smoka 2 Czkawka i Szczerbatek, podczas wspólnego lotu, spotykają lecące w stadzie Drzewokosy, na krótko przed odkryciem Swędzipachy. Gdy chłopak sporządza rysunek krajobrazu nowej krainy, sugeruje,  iż mogą znaleźć tam kilka Szeptozgonów lub Drzewokosów.

Znane Drzewokosy Edytuj

  • Drzewokos z Book of Dragons
  • Drzewokos Taxi z gry School of Dragons
  • stado Drzewokosów z filmu Jak wytresować smoka 2
  • Stokehead
  • Drzewokos z gry Rise of Berk
  • Płomienny Ogniogrzmot (prawdopodobnie)

Ciekawostki Edytuj

  • Drzewokos jest przedstawicielem większych gatunków smoków, tak jak Tajfumerang, Wrzeniec, Szeptozgon, Krzykozgon czy Gnatochrup.
  • Drzewokos jest jednym z bardzo nielicznych gatunków, który nie ma nóg.
  • Nazwa Drzewokos jest połączeniem słów drzewo i kosa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki